والیبال کرمانشاه در آرزوی تکرار روزهای خوش گذشته
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرنگار ایرنا، والیبال کرمانشاه که از دیرباز از جایگاه رفیعی در بین علاقه مندان برخوردار بود، امروز در ورطه فراموشی افتاده است.

قدیمی ترها، حتما با فرزاد فرهادیان، حمید نجفی، ایرج زنگنه، عباس امانی، برادران کامروا منش(محسن و مسعود) بهرام سپه وند، عبدالله شیرزاد، مرید علی نجفی، محمود کسعلی، کیوان مجردی و عزیزی که در اواسط دهه 60 و اوایل دهه 70 برای والیبال کشور اعتبار و وزنه بودند، آشنا هستند.

جوانترها نیز حتما بازی های درخشان محمد ترکاشوند، پیمان اکبری و ... را در ترکیب تیم ملی در مسابقات مختلف آسیایی و بین المللی به خاطر دارند، بازیکنانی که تیم ملی روی آن ها می چرخید و سهم عمده ای موفقیت ها را این دو به خود اختصاص داده بودند.

بها ندادن به ورزش و بخصوص والیبال کرمانشاه در اوایل دهه 80، بتدریج والیبال کرمانشاه را به حاشیه راند، متاسفانه مسوولین زمانی به خود آمدند که دیدند دست پرورده های والیبال کرمانشاه سهم تیم ها و استان های دیگر شده اند.

هرچند طی چند سال اخیر به صورت نامرتب شاهد حضوری تیم هایی از والیبال کرمانشاه در لیگ دسته یک بوده ایم اما آن ها هرگز نتوانستند انتظارات را برآورده و هواداران پرشمار را راضی نگه دارند که نمونه آن در مسابقات فصل گذشته به چشم خورد.

تیم والیبال کرمانشاه که با نام شهدای ورزش در مسابقات لیگ یک سال قبل حضور یافته بود، در نهایت از 14 مسابقه ای که در رقابت های لیگ دسته اول والیبال کشور برگزار کرد صاحب چهار پیروزی و 10 شکست شد تا با توجه به 18 ست برده و 37 ست باخته با 11 امتیاز در مکان هفتم و یکی مانده به آخر جدول رده بندی گروه دوم قرار بگیرد.

با نگاهی به نتایج و امتیازات 16 تیم شرکت کننده که در دو گروه هشت تیمی با یکدیگر به رقابت پرداختند این حقیقت مشخص شد که تیم شهدای ورزش در میان تیم های شرکت کننده رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است و تنها دو تیم پشت سر آن قرار دارد که یکی از آن ها (شهرداری ملکان) با نماینده کرمانشاه هم امتیاز است و تنها به دلیل تفاضل کمتر پائین تر از نماینده کرمانشاه قرار گرفته است.

پس از آن فصل ناموفق بود که مسوولین والیبال کرمانشاه به فکر تیمداری مجدد در مسابقات فصل جاری لیگ دسته یک افتادند و با رایزنی های زیاد موفق به پیدا کردن حمایت کننده مالی نیز شدند.

پیش پرداخت ورودی تیم های شرکت کننده واریز و قرعه کشی مسابقات نیز انجام گرفت که طبق آن تیم والیبال کرمانشاه در گروه دوم با تیم های گل گهر سیرجان، پیشگامان شفق اردکان، شهرداری اراک، مناطق نفت خیز جنوب، ذوب آهن اصفهان، گروه صنعتی بارز کرمان، پتروشیمی مارون ماهشهر و پدافند اصفهان همگروه شد.

در حالی که همه چیز آماده حضور تیم والیبال کرمانشاه در مسابقات لیگ یک بود به ناگاه رییس هیات والیبال کرمانشاه خبر از انحلال این تیم داد.



* درد والیبال کرمانشاه نبود حمایت کننده مالی است / سرمایه گذاری در والیبال هدر رفت سرمایه نیست



رییس هیات والیبال کرمانشاه به خبرنگار ایرنا گفت: در حالی که شرکت کاشی بیستون حاضر شده بود مبلغی را برای حضور در لیگ یک به والیبال کرمانشاه بپردازد اما متاسفانه به دلیل پایین بودن مبلغ، بازیکنان تیم حاضر به امضای قرارداد نشدند.

'عبدالله شیرزاد' افزود: چند نفر از بچه هایی که تیم های دیگر خواستار همکاری با آنان بودند در مقابل کسب رقم های بالاتر حاضر به امضای قرارداد با تیم کرمانشاه نشدند و گروهی دیگر از بازیکنان نیز که با تیم های دیگر قرارداد نبسته اند هم برای امضای قرارداد با کرمانشاه پا پس کشیدند و ما را مجبور به اعلام انحلال تیم کردند.

وی با تاکید بر اینکه والیبال کرمانشاه بازیکنان طراز اول و خوبی دارد که هم اکنون در استان های دیگر و برای تیم های لیگ برتری نظیر تهران، شیراز و اصفهان بازی می کنند، خاطرنشان کرد: اگر اسپانسر خوبی پیدا شود می توانیم در لیگ برتر هم تیمداری کنیم.

شیرزاد گفت: بازیکنان کرمانشاهی که از سایر تیم ها 15 تا 20 میلیون تومان پول دریافت می کند، حاضر هستند با پنج تا 10 میلیون تومان در کرمانشاه بمانند اما متاسفانه همین مبلغ هم به آنان داده نمی شود.

وی یادآور شد: من اطمینان دارم با بازیکنان خوب و مربیان طراز اولی که داریم در صورت شرکت در مسابقات لیگ برتر می توانیم جزو مدعیان باشیم و بازهم اقتدار والیبال کرمانشاه را به همه نشان دهیم اما متاسفانه عدم حامی کننده مالی سبب شده که حتی نتوانیم در لیگ یک هم حضور یابیم.

رییس هیات والیبال کرمانشاه گفت: برای حضور در لیگ یک به پنج تا شش میلیارد ریال اعتبار نیاز است که متاسفانه این مبلغ را برای حضور در مسابقات فصل جاری نداشتیم و بازیکنان هم مجبور شدند با تیم های دیگر قرارداد ببندند.

وی همچنین با اشاره به پرطرفدار بودن رشته والیبال در کرمانشاه، تاکید کرد: سرمایه گذاری در ورزش و بخصوص والیبال هدر رفت سرمایه نیست که امیدواریم صاحبان صنایع و کارخانه ها با درک این موضوع علاقه بیشتری به حضور در ورزش و تیمداری در لیگ های مختلف از خود نشان دهند.

شیرزاد افزود: علاوه بر صاحبان صنایع، سازمان های دولتی هم می توانند به ورزش و تیم های مختلف برای شرکت در مسابقات لیگ کمک کنند کما اینکه در استان های دیگر شاهد انجام این کار بوده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه والیبال کرمانشاه رشته ای بازیکن ساز است، گفت: بسیاری از بازیکنان تیم های مختلف والیبال کشور کرمانشاهی هستند و از این استان رشد پیدا کرده اند اما حاصل کار و تلاش مربیان کرمانشاهی به سایر استان ها رسیده است.

شیرزاد در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی برسد تا والیبالیست های شایسته کرمانشاه مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر نشوند و در تیم شهر خود بازی کنند.



* نبود حمایت کننده مالی والیبال کرمانشاه را دچار رکود کرده است



عباس امانی یکی از پیشکسوتان والیبال استان که قرار بود در فصل جاری هدایت تیم کرمانشاه را در مسابقات دسته یک برعهده بگیرد هم در گفت و گو با ایرنا، نبود اسپانسر را مهمترین دلیل عدم تیمداری والیبال کرمانشاه در مسابقات لیگ دانست و گفت: همین مسئله این رشته پرطرفدار ورزشی را به رکود کشانده است.

وی ادامه داد: والیبال کرمانشاه از لحاظ استعداد موقعیت بسیار خوبی دارد و به طور میانگین سالانه 700 تا 800 نفر توسط مربیان والیبال کرمانشاه به صورت کلی و حدود 70 نفر نیز به صورت تخصصی آموزش می بینند.

امانی افزود: اما با کمال تاسف زمانی که والیبال کرمانشاه باید از استعدادهای پرورش یافته خود به نحو مطلوب استفاده و در والیبال کشور آقایی کند می بینیم که دست پرورده مربیان کرمانشاه در استان های دیگر مشغول می شوند و برای آن ها اعتبار کسب می کنند.

وی ادامه داد: همین الان پاسور اول تیم ب کشورمان فرهاد سال افزون کرمانشاهی است، علاوه بر این هم اکنون کمتر تیمی در سطح لیگ برتر و دسته یک وجود دارد که بازیکن کرمانشاهی در ترکیب خود نداشته باشد.

این پیشکسوت والیبال کرمانشاه ادامه داد: حضور در مسابقات لیگ برتر و حتی دسته اول نیاز به برنامه ریزی دارد و قطعا با یک ماه قبل از مسابقات تیم را تشکیل دادن نمی توان به جایی رسید و انتظار موفقیت داشت چرا که حداقل باید پنج ماه قبل تیم تشکیل، بازیکنان جذب و تمرینات به صورت مرتب پیگیری شود تا در زمان مسابقات آمادگی لازم وجود داشته باشد.

امانی در پایان گفت: صاحبان صنایع به جای این همه هزینه تبلیغی که می پردازند اگر در ورزش و رشته ای مثل والیبال سرمایه گذاری کنند قطعا موفقتر خواهند بود و محصولشان بسیار پرفروش تر می شود اما متاسفانه اکنون دید خوبی نسبت به ورزش در نظر شرکت ها و موسسات خصوصی وجود ندارد.


* بازی برد - برد حاصل تعامل ورزش و بخش خصوصی


کرمانشاه استانی پراستعداد در رشته والیبال است که با داشتن مربیان و بازیکنان طراز اول از حضور در لیگ برتر و حتی دسته اول محروم مانده و مجبور است یکه تازی دست پرورده های خود را در سایر تیم ها و استان ها نظاره گر باشد.

اگر موسسات و شرکت های خصوصی برای معرفی و بازاریابی بیشتر محصولات خود به تیم های ورزشی همچون والیبال روی بیاورند، به نظر می رسد شرایط تبلیغی مناسبی برای آنها فراهم شده و از سویی رشته های ورزشی نیز از این وضعیت بهره مند خواهند شد.

این کار هم تبلیغی بسیار موثر برای معرفی تولیدات کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان در سراسر کشور است و هم امکان حضور تیمی از والیبال کرمانشاه را در مسابقات لیگ فراهم می آورد، اتفاقی که اگر رخ دهد یک بازی برد - برد برای هر دو طرف خواهد بود.

مسعود اسماعیلی خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com